Ny avsender av renovasjonsfakturaer fra 2023

Fra 2023 vil fakturaen for renovasjon bli sendt fra Indre Østfold Renovasjon IKS, i stedet for fra Indre Østfold kommune.

Kommunestyret vedtok dette i sitt møte 30. november 2022 i sak 150/22.

Hva betyr dette for deg?

Det betyr at du vil motta en egen faktura for renovasjonsgebyr. For de andre kommunale eiendomsgebyrene, slik som vann, avløp, slamtank og feiing, vil det komme faktura fra Indre Østfold kommune som før.
 
Forfallsdatoen vil være den samme som i 2022. Det vil også være samme forfall på fakturaen fra Indre Østfold Renovasjon som på fakturaen fra Indre Østfold kommune.

Avtalegiro/eFaktura

Hvis fakturaen fra Indre Østfold Renovasjon kommer på papirfaktura den første gangen, husk å inngå avtale om Avtalegiro eller eFaktura med dem når du betaler fakturaen, hvis du ønsker å videreføre bruk av Avtalegiro/eFaktura.

Har du månedlig faktura?

Du som allerede har avtale om månedlig faktura med kommunen, må opprette en egen ny AvtaleGiro eller eFaktura med Indre Østfold Renovasjon hvis den første fakturaen fra dem kommer per post. 

Har du spørsmål?

Da kontakter du Indre Østfold Renovasjon IKS på telefon 69 88 79 50 eller på e-post: ior@iorenovasjon.no

Dokumenter

Kommunestyret vedtok også ny renovasjonsforskrift med veileder i møtet 30. november 2022.

Her ser du alle dokumentene:

Saksfremlegg: Renovasjon - fastsetting av ny forskrift og endring av fakturering av renovasjonsgebyr (PDF, 160 kB)

Ny renovasjonsforskrift (PDF, 215 kB)

Veileder til renovasjonsforskriften (PDF, 606 kB)