Teststasjonen i Askim er avviklet fra 1. mai

Nå skal du behandle korona som en helt vanlig sykdom. Videre testing for korona vil være ved klinisk indikasjon hos lege.

Det vil si at det er lege som avgjør om det er nødvendig å ta en test i forbindelse med konsultasjon på samme måte som andre luftveisprøver, som for eksempel ved influensa.

Hvis du likevel vil teste deg med selvtest og får påvist korona, trenger du ikke melde fra om dette til kommunen.

Vi har fortsatt selvtester tilgjengelig dersom du ønsker å teste deg. Selvtester får du utlevert på et av våre innbyggertorg.

Åpningstider for våre innbyggertorg finner du her

Videre beredskap

Kommunene er bedt om å ha beredskap for å kunne test 1 % av befolkningen per uke. Indre Østfold kommune har beredskap for dette, og kan iverksette dette på kort varsel etter anbefalinger fra nasjonale myndigheter.

Har du tenkt deg ut å reise og ønsker en koronatest?

Har du tenkt deg ut å reise, og ønsker å ta en koronatest eller teste deg for antistoffer, så ber vi deg om å ta kontakt med private aktører som tilbyr dette. Fastleger tilbyr ikke testing til dette formålet.