Trafikksikkerhetstiltak ved planovergang i Askim sentrum

Indre Østfold kommune vil i løpet av august/september 2023 gjennomføre ulike tiltak ved planovergangen i Askim sentrum. Dette gjør vi for å øke sikkerheten for de myke trafikantene.

Dette gjør vi

• Vi oppgraderer gangfelt og kantsteinsparkering i Stasjonsmester Frosts gate.
  • Vi utvider fortauet utenfor Stasjonsmester Frosts gate 3.
  • Vi lager en rettere kjørebane i A.B. Aarstens gate.

Dette er tiltak som Indre Østfold kommune og Bane NOR er enige om i forbindelse med den pågående fortettingen i Askim sentrum.

Stasjonsmester Frosts gate

Ny kantstein og utvidelse av fortauet ved nr. 3:

Her vil fortauet bli bredere og vi planter to nye kirsebærtrær. De har ikke frukt, men blomstrer rikt.

Samtidig rammer vi inn kantsteinsparkeringen utenfor Garvergården (nr. 14-16) og nr. 12 slik at gangfeltene blir sikrere.

Stasjonsmester Frosts gate.png - Klikk for stort bilde

A.B. Aarstens gate

Her retter vi ut gaten og vi utvider fortauet mot Stykkenkvartalet.

A.B. Aarstens gate.png - Klikk for stort bilde

Oppstart

Arbeidene starter opp i midten av august 2023. Det vil bli noe innsnevring av kjørefelt og endring av gangmønster mens arbeidene pågår.

Har du spørsmål om arbeidet?

Da kan du kontakte oss på e-post: post@io.kommune.no. Skriv i tittelfeltet: Planovergangen Askim.