Ordfører Saxe Frøshaug valgt som nestleder i Osloregionen

2. juni ble ordfører Saxe Frøshaug valgt inn som nestleder i styret i Osloregionen.

Osloregionen interkommunalt politisk råd er et strategisk samarbeid mellom 64 kommuner i hovedstadsregionen. Osloregionen jobber for en attraktiv, bærekraftig og internasjonal konkurransedyktig region.

Det nye styret ble valgt på representantskapsmøtet i Oslo rådhus 2. juni. Byrådsleder i Oslo Raymond Johansen ble gjenvalgt som leder, mens ordfører i Indre Østfold Saxe Frøshaug ble enstemmig valgt som ny nestleder. Saxe Frøshaug skal i tillegg lede Osloregionens Interessepolitiske utvalg.

- Dette er en tillitserklæring og en spennende oppgave , sier den ferske nestlederen. Indre Østfold kommune får med dette en viktig posisjon i utviklingen av hovedstadsregionen.

Les mer om Osloregionen i årsrapporten for 2021

Foto: Karoline Fjeldstad, ordfører Rakkestad kommune.