Mestringskurs for pårørende

Kurset er gratis og har plass til tolv deltakere. Påmeldingsfrist er 6. mai 2024.

Å stå nær noen som sliter med rusavhengighet og/eller psykiske problemer gir livet ekstra utfordringer, både følelsesmessig og praktisk.

På dette kurset vil vi fokusere på deg som er pårørende. Du vil møte andre i samme situasjon og vi vil se nærmere på temaer som mange pårørende opplever i sin hverdag. Vi vil jobbe sammen med å bli mer bevisst på hvordan du selv kan fungere og muligheter i livet.

Om kurset

Kurset har plass til tolv deltakere og blir ledet av to veiledere. Det går over tre ettermiddager, hver på tre timer.

Vi inviterer til en individuell samtale med alle deltakere i forkant av kurset.

Kurset er gratis og arrangeres av Indre Østfold kommune i samarbeid med NKS Veiledningssenter i Sør-Øst Norge.

Kurskvelder

Tid:

• 22. mai, kl. 16.00-19.00
  • 29. mai, kl. 16.00-19.00
  • 5. juni, kl. 16.00-19.00

Sted:

Helsehuset, Sykehusgata 2, 1807 Askim. (Det gule huset)

Påmelding og mer informasjon

Vil du melde deg på eller ønsker mer informasjon, kontakter du Bjørn Ole ved Veiledningssenteret på:

Du kan også kontakte Rita eller Camilla ved enhet for Psykisk helse og avhengighet i Indre Østfold kommune på:

Frist for påmelding er 6. mai 2024.

Tilbud om pårørendesamtaler

Vi minner også om at Veiledningssenteret har tilbud om pårørendesamtaler på kontoret i Torggata 1 i Oslo, i tillegg til på telefon og videosamtale på Teams.

E-post: postost@veiledningssenter.no