Kommunens informasjons-app skifter navn

15. februar bytter innbygger-appen vår navn til Civis.

15 000 personer har allerede installert appen «Indre Østfold kommune». Med denne appen får innbyggere varsel på sin telefon når kommunen publiserer nyheter og viktige meldinger.

- Appen er en effektiv kanal for å informere innbyggerne og den har blitt veldig godt mottatt av innbyggerne. At 15 000 lastet ned appen vår, er vi veldig godt fornøyd med. Vårt inntrykk er at mange får med seg mer av hva kommunen driver med, på grunn av denne appen. Nå har appen fått en betydelig oppdatering, som vil gjøre app-opplevelsen enda bedre, sier kommunikasjonssjef Mimi Slevigen i Indre Østfold kommune.

Hva må du som har dagens app gjøre?

Du som allerede har installert appen, kan enkelt oppdatere til ny versjon ved å gå til App Store eller Google Play og oppdatere der. Lenkene finner du nedenfor.

Har du ikke lastet ned appen?

Da kan du laste ned appen gratis via App Store eller Google Play. Appen heter Civis.

Her finner du appen i App Store

Her finner du appen i Google Play

Flere kommuner i samme app

Det er Compilo som leverer informasjonsappen. Dette er en innbyggerapp som har med seg de samme funksjonene som innbyggerne er kjent med fra Indre Østfold kommune, men hvor selve navnet på appen endrer seg.

I første omgang vil app-brukerne merke at de nå får mulighet til å få informasjon fra flere kommuner.

- Vi er etter hvert ganske mobile. Vi har bostedsadresse i én kommune, disponerer et fritidssted i en annen, kanskje har vi familie i en tredje kommune og arbeider i en fjerde. I Civis skal man kunne følge så mange kommuner man ønsker, og blant disse velge hvilke temaer som er relevante å få informasjon om. I stedet for, i dette tilfelle, å laste ned fire ulike kommune-apper, trenger man kun Civis, sier prosjektleder Michael Tonheim i Compilo.

Universelt utformet – nytt design

Civis tilfredsstiller alle krav om universell utforming og sikrer tilgjengelighet for samtlige brukere i samfunnet.

Appen får et nytt og mer moderne design og vil være langt mer funksjonsrik etter hvert som flere kommuner tar den i bruk.