Invitasjon til sinnemestringskurs

Neste kurs starter opp tirsdag 6. februar 2024. Forsamtaler til kurs gjennomføres fortløpende fra november 2023 til januar 2024.

Dette er et tilbud til alle over 18 år som sliter med sinne og voldsproblematikk ovenfor sine nærmeste. Sinnemestring Brøsetmodellen er for voksne som opplever at deres sinne er i ferd med å ødelegge eller allerede ødelegger forholdet til familien. Sinnemestring kan hjelpe deg som er redd for at du vil bruke vold.

Innhold i kurset

Gjennom dette kurset skal du, de andre gruppedeltagerne og terapeutene jobbe med å forhindre at ditt sinne går utover andre. Du skal også øke din bevissthet på hva som kan ligge til grunn for sinnet ditt. Du vil få presentert teknikker, verktøy og metoder for å mestre følelsene og aggresjonen.

Det vil være et stort fokus på deg og de andres tanker og følelser før, i og etter voldelige episoder. Du vil også lære om dine risikosituasjoner og hva som skjer med kroppen din når du blir sint. Det vil bli fokus på barns opplevelse av vold i nære relasjoner og på metoder for å beherske aggresjon. Med erkjennelse og systematisk jobbing med dine utfordringer, vil du få oppleve mestring som igjen vil gi deg selvtillit og et bedre selvbilde. Dette vil igjen ha en direkte virkning på de du er sammen med til daglig.

Gjennomføring av kurset

Kurset er på to timer hver uke og går over 12 til 15 uker. Vi gjennomfører tre kartleggingssamtaler i forkant av oppstart av kurset. Før hvert kurs vurderer vi sammensetning av gruppe, tid og sted.

Tid og sted

Neste kurs starter opp tirsdag 6. februar 2024 kl. 13.00-15.00. Forsamtaler til kurs gjennomføres fortløpende fra november 2023 til januar 2024. Kurset holdes på Indre Østfold rådhus i Askim, rom Kykkelsrud.

Kontaktinformasjon og påmelding

Pernille Onstad Grønlund, spesialsosionom, sinneterapeut