Hovedopptak barnehager: De første tilbudene blir sendt ut i begynnelsen av mars

Tilbudsbrev fra runde to blir sendt ut i første halvdel av april. Målet er å få fullført hovedopptaket innen 1. mai.

Opptaket er krevende, siden vi nå ser hele Indre Østfold kommune som ett opptaksområde. Antall barnehageplasser varierer i de ulike deler av kommunen vår. Det er derfor slik at ikke alle kan regne med å få tilbud ut i fra sine førstevalg, men alle som har rett på plass vil få et tilbud.

Det er styreren i den enkelte barnehagen som har ansvar for å gi et tilbud som samsvarer med vedtektene til barnehagen. I tillegg har barnehageadministrasjonen et overordnet blikk på opptaket.

Har du spørsmål eller trenger hjelp?

Da tar du direkte kontakt med barnehagen du har søkt plass i eller ringer innbyggertorget på tlf. 69 68 10 00. De vil sette deg over til en saksbehandler som kan hjelpe deg.

Du kan også gå inn på barnehagesidene våre og se om du finner svar på spørsmålet ditt der.

Her finner du barnehagesidene våre