Høring av faktadel for fagplan idrett 2024-2040

Frist for å komme med innspill: 25. mai 2024.

Som en oppfølging av kommunedelplan for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv og som grunnlag for fremtidige prioriteringer på idrettsområdet, er Indre Østfold kommune i gang med å utarbeide en fagplan for idrett som skal legges til grunn for prioriteringer på idrettsområdet.

Planen inneholder en faktadel og en kartdel:

Faktadelen

Faktadelen gir en status for idrettsområdet med blant annet informasjon om idrettsanlegg, aktivitet og beregning av kapasitetsbehov. Faktadelen inneholder også oversikt over kommunens kostnader og investeringer på idrettsområdet, og en status over idrettsanleggene med vedlikeholdsbehov.

Kartdelen

Kartdelen med anleggsregister, inneholder oversikt over alle registrerte anlegg i kommunen med utfyllende informasjon om anlegget, eierskap og drift.

Ønsker du å komme med innspill til faktadelen?

For å sikre at fagplanens faktadel inneholder riktig informasjon, sendes den nå ut på høring. Eventuelle innspill sender du til oss på e-post: post@io.kommune.no innen 25. mai 2024.

Her kan du lese fagplan idrett 2024-2040 - faktadel

Har du innspill til kartet?

For å sikre at alle idretts- og friluftslivsanlegg i kommunen er med i kartoveroversikten over anlegg, trenger vi lokalkunnskap. Oversikt over alle registrerte anlegg finner du i anleggsregisteret.

Er det anlegg som ikke er registret, eller som har feil informasjon, kan du melde det inn via dette skjemaet:

Oppdatering av kart over idretts- og friluftsanlegg i Indre Østfold kommune

Har du spørsmål?

Da kan du ta kontakt med: