Statsråd besøkte Sarpsborg 17. mars

KS

Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol fikk høre om svært gode resultater fra mentor-programmet for nyansatte sykepleiere i Sarpsborg kommune. Mentor-programmet utvides og anbefales!

Jobbvinner leder satsningen der Sarpsborg, Indre Østfold, Halden og Moss kommuner deltar i første læringsnettverk på Østlandet. USHT Viken (Østfold) og Trondheim kommune bidrar med prosessveiledning, planlegging og koordinering.

Etter velkomsthilsen fra ordfører og styreleder i KS fikk Statsråden høre mer om Jobbvinner. Et vinner-program er mentor, som bygger på erfaringer fra pilot Trondheim kommune har gjennomført, som også ble omtalt.

Prosjektleder og HR-avdelingen i Sarpsborg formidlet oppsiktsvekkende funn. Deretter formidlet mentorer og mentee (nyansatt) sine erfaringer, som rørte de fleste som var tilstede.

Vinn - vinn - vinn!

Les mer om læringsnettverket på nettsiden til Jobbvinner. Kommuner i Troms og Finnmark har også startet sitt nettverk og nå inviteres de største byene.