Sommertips fra legevakta

Indre Østfold legevakt ønsker deg en trygg og god sommer.

• Vi anbefaler at du har resepter på de faste medikamentene dine, og eventuelt ordner de reseptene du trenger hos fastlegen din.
  • Det er alltid lurt å ha reseptfrie smertestillende/febernedsettende og termometer hjemme eller i toalettmappa, og være kjent med aktuelle hjelpetelefoner.
  • På ukedagene er legevakta åpen kl. 16.00–08.00. I helgene har vi døgnåpent.
  • Telefonnummeret til legevakta er 116117. Samtalen er gratis og landsdekkende, og du blir automatisk koblet til nærmeste legevaktsentral der du befinner deg. Her blir du hastegradvurdert, og får råd og veiledning. Står det om akutt fare for liv og helse, ring 113. Hvis du blir bedt om å komme til legevakta kan det være lang ventetid, men du vil få en ny hastegradsvurdering så snart som mulig etter oppmøte.