Samskaping med frivilligheten

Mysen Kulturkompani skal drifte kaféen på Kulturtorget i Mysen fra januar 2021.

Dette er den aller første samarbeidsavtalen med frivilligheten på innbyggertorg og bibliotek i ny kommune, og vi ser frem til godt samarbeid med dyktige og engasjerte innbyggere.

Elin Brandsrud (avdelingsleder for Mysen innbyggertorg og bibliotek), John Andrew Firing (seksjonsleder for innbyggertorg og bibliotek i Indre Østfold kommune), Aina Sandem, Ingalill Bergbråten og Roger Elvestad fra Mysen Kulturkompani gleder seg til å samarbei - Klikk for stort bildeElin Brandsrud (avdelingsleder for Mysen innbyggertorg og bibliotek), John Andrew Firing (seksjonsleder for innbyggertorg og bibliotek i Indre Østfold kommune), Aina Sandem, Ingalill Bergbråten og Roger Elvestad fra Mysen Kulturkompani gleder seg til å samarbeide. Glenn Thomas Nilsen, Indre24.no Hva er innbyggertorg og bibliotek?

Vi er først og fremst et møtested hvor lokalbefolkningen kan samles. En felles storstue hvor man i tillegg til tjenester og service fra kommunen, kan møtes for å diskutere, eller bare hygge seg. Et levende hus hvor alle er velkomne, og alle kan være seg selv. Et sted der skillene mellom generasjoner og kulturer viskes ut. Her skal de som kommer innom kunne jobbe og studere, låne bøker eller delta i ulike aktiviteter og kulturarrangementer.

Et innbyggertorg skal også være stedet i kommunen der alle som ønsker det, kan engasjere seg, og påvirke nærmiljøet. Sammen skal vi skape en møteplass hvor innbyggerne inviteres inn for å samarbeide og bidra til å bygge sitt lokalsamfunn. Kafé er en av grunnsteinene for å få til dette, og derfor er det en glede for oss å annonsere dette samarbeidet.