Revmatisk sykdom eller muskel- og skjelettplager? Les om Sykt aktiv-kurs

Kurset driftes av Frisklivssentralen Indre Østfold i samarbeid med Norsk Revmatikerforbund, men du trenger ikke å være medlem for å delta.

Sykt Aktiv er et mestringskurs for deg i alderen 30-55 år som ønsker å leve et aktivt og friskfokusert liv. Nå tilbyr vi Sykt Aktiv-kurset til personer med revmatisk sykdom og muskel- og skjelettplager i hele Indre Østfold kommune. I kurset fokuserer vi på friskfaktorer, og du lærer verktøy og metoder som gjør at du kan bruke trening som medisin for å få et bedre liv.

Kurset ledes av frisklivsagenter som selv lever med revmatisk sykdom eller muskel- og skjelettplager.

Praktisk informasjon

Kurset består av fire kursdager: 28. og 30. oktober 2020 (onsdag og fredag) 9. og 11. november 2020 (mandag og onsdag). Alle kursdager varer fra kl. 09.00-15.00, inkludert en tilpasset treningsøkt og lunsjpause. Det vil bli servert frukt og kaffe/te alle kursdager. Lunsj er inkludert på siste kursdag, ellers tar deltakere med matpakke selv.

Kr. 400,-

Kurset avholdes på innbyggertorget i Mysen.

Påmelding

For nærmere informasjon og/eller påmelding, ta kontakt på telefon 69 68 10 00 eller e-post frisklivssentralen@io.kommune.no