Prosjekt Totorpveien, Trøgstad

Forarbeider i forbindelse med asfaltering av Totorpveien forventes å starte opp i uke 28. Det vil være begrenset fremkommelighet i perioden, og det anbefales å kjøre via Sopelimkroken. Berørte adresser for anleggsområde er fra Totorpveien 31 til Totorpveien 141-145.

Totorpveien som ligger like nord for Skjønhaug sentrum er en av to veier som en del av et pilotprosjekt for Indre Østfold kommune. Ca 1 400 meter av Totorpveien, fra RV 22, ble i fjor høst dypstabilisert.

Det tidligere asfaltdekket ble knust opp og blandet med bærelagsmasser. Deretter ble det påført ett lag knust 16-32 fraksjon som igjen ble blandet med den knuste asfalten.

Dette har nå ligget i om lag ni måneder, og det skal nå utføres forarbeider før nytt dekke med asfalt legges.

Arbeidene består av følgende:

• veibredde skal justeres
  • grøfter skal reetableres
  • kummer og stikkrenner skal gås over. Byttes hvor det er nødvendig, og oppsett av markeringsstikk ved kummer
  • bærelag for asfalt skal planeres med tverrfall og komprimeres
  • avkjørsler til eiendom og landbruk skal reetableres hvor underlag og stikkrenner er etter dagens standard

Arbeidene vil pågå sommeren 2022. Asfaltering vil skje etter endt arbeider med forarbeidene.

Kontaktinformasjon

Spørsmål kan rettes til Indre Østfold kommune ved Glenn Thomas Filtvedt tlf. 994 17 737 eller entreprenør TAG Anlegg ved Pål Kopperud tlf. 905 48 076.

Hvorfor utføres grøfterensk?

Indre Østfold kommune utfører drift og vedlikehold av veinettet til enhver tid. Det inkluderer blant annet vedlikehold av grøfter, også kalt grøfterensk, langs vei, fortau og gang- og sykkelvei.

Mer informasjon om grøfterensk finner du her