Pengedryss til foreninger i Indre Østfold kommune

Gode liv i et trygt samfunn, er noe Gjensidigestiftelsen er opptatt av. Torsdag 8. desember delte de ut nesten en million kroner til ulike prosjekter i Indre Østfold kommune.

Gjennom kompetanse og økonomisk støtte vil Gjensidigestiftelsen bidra til at flest mulig får leve gode liv i et trygt samfunn. Sammen med frivilligheten, myndighetene og andre sammenfallende mål skal de skape utvikling og muligheter for at flere kan delta i aktiviteter som fremmer god livskvalitet.

- Vi vet at gode og inkluderende lokalsamfunn skaper tilhørighet og trivsel. Det er godt dokumentert at aktivitet, sosial tilhørighet og engasjement i meningsfulle aktiviteter bidrar til å fremme god livskvalitet og god psykisk helse. Vi i Gjensidigestiftelsen ønsker derfor å skape muligheter der flere deltar i frivillig arbeid, at flere har en møteplass eller tilholdssted og at sosiale forskjeller reduseres, sier Maren Sletner Løken fra Gjensidigestiftelsen.

Sammen med ordfører Saxe Frøshaug, overrasket Gjensidigestiftelsen representanter fra Trøgstad Frivilligsentral, Kirkens Bymisjon Indre Østfold og Indre Østfold Kodeklubb på ordførerens kontor med store gavesjekker.

Denne høsten har Gjensidigestiftelsen Østfold støttet ulike prosjekter med totalt 4,9 millioner kroner. Av disse går hele 982 686 kroner til Indre Østfold.

Disse får penger:

• Kirkens Bymisjon Indre Østfold, 447 750 kroner til prosjektet Aktive generasjonsmøter - aktivitet for alle.
  • Trøgstad Frivillighetssentral, 282 250 kroner til prosjektet Rett til Vind i håret.
  • Indre Østfold Kodeklubb, 110 000 kroner til prosjektet E-sport til alle.
  • Viken E-sport, 142 686 kroner til prosjektet Spillglede for alle.

Gratulerer så mye til dere alle!

Gjensidigestiftelsen utdeling av midler desember 2022.jpg - Klikk for stort bildeBak fra venstre: Maren Sletner Løken i Gjensidigestiftelsen, Synnøve Buer - Trøgstad Frivilligsentral, Elin Brandsrud - Indre Østfold kommune og Arild Pedersen - Indre Østfold Kodeklubb, ordfører Saxe Frøshaug og Amir Mrakovic - Kirkens Bymisjon Indre Østfold. Foran: Ann Kristin Sæther i Trøgstad Frivilligsentral.