Om blå kulturhistoriske skilt og kulturminnedagene

Lurer du på hva de blå skiltene som henger på veggene til enkelte bygninger i kommunen vår er? Og kjenner du til kulturminnedagene?

Blå kulturhistoriske skilt

Mange av Indre Østfold kommunes kulturhistoriske bygninger har blå skilt på veggen. På skiltet kan du lese litt om bygningens historie.

Her kan du lese mer om de blå skiltene og bygningene

Kulturminnedagene

De siste to årene har mange av Indre Østfold kommunes kulturarvorganisasjoner deltatt i Norges største kulturminnefestival, Kulturminnedagene. Festivalen foregår i begynnelsen av september og arrangeres av Kulturvernforbundet i samarbeid med Riksantikvaren.

Indre Østfold kommune koordinerer og markedsfører Kulturminnedagene i vårt område. Hvis din organisasjon ønsker å delta på denne neste år, kan du ta kontakt med rådgiver for kulturminner, Ellen Byng Strøm, for mer informasjon.

Her kan du lese om programmet for 2023

Ellen Byng Strøm, e-post: ellen.byng.strom@io.kommune.no, telefon: 412 82 258