Offisiell åpning av helsestasjon for ungdom i Askim

Ordføreren hadde i dag gleden av å åpne et viktig helsetilbud for ungdom i kommunen.

Styrker helsetilbudet

Det er halvannet år siden det ble vedtatt å styrke helsestasjonstilbudet for ungdom i kommunen. Helsestasjon for ungdom (HFU) er et tilbud til alle ungdommer opptil 24 år.

HFU holder til i lokaler som er lett tilgjengelig i Askim (Rådhusgata 22), og i Mysen (Kløverveien 2). Tjenesten er åpen 15 timer per uke, tre dager i uka i Askim og en dag i Mysen. Hit kan ungdommene komme til avtalt time eller på drop-in.

- Dette gjør at ungdom ikke trenger å være borte fra utdanning og arbeid for å benytte seg av tilbudet, sier ordfører Saxe Frøshaug.

God helse hele livet

HFU i Askim har vært i drift noen uker allerede, men i dag var det altså den offisielle åpningen. Frøshaug sto for snorklippingen.

-  Vi er opptatt av å legge til rette for at alle som bor her skal ha en god fysisk og psykisk helse gjennom hele livet. Da trenger vi gode forebyggende tjenester som HFU, sier Frøshaug.

Han legger til at tilbudet også vil motvirke utenforskap og bidra til sosial utjevning.

Til helsestasjon for ungdom