Ny parkeringsordning ved sykehusene på Kalnes og i Moss fra 1. september 2022

Dette gjelder også for deg som har parkeringstillatelse for forflytningshemmede (HC-kort).

Fra 1. september 2022 vil det være skiltgjenkjenning på parkeringsplassene på Sykehuset Østfold Kalnes og Sykehuset Østfold Moss.

Du som har gyldig kommunal parkeringstillatelse for forflytningshemmede, slipper å betale når parkeringstillatelsen er registrert i Statens vegvesens register for parkeringstillatelser for forflytningshemmede. Denne registreringen gjør kommunen.

Hva må du selv gjøre?

Du som har parkeringstillatelse for forflytningshemmede, må selv registrere din HC-fordel i appen Apcoa Flow, i menyen under Fordelsparkering.

Gjør følgende:

1. Last ned appen
  2. Registrer at du har parkeringstillatelse i appen

Her finner du appen

For deg som har iPhone

For deg som har androidtelefoner

Hvis du ikke har smarttelefon eller registrerer parkeringstillatelsen i appen, må du henvende seg resepsjonen på sykehuset der du parkerer slik at de kan registrere at du har parkeringstillatelse.