Næringsprisen 2021 er tildelt Sørby Utleie AS

Vi gratulerer Sørby Utleie AS med Indre Østfold kommunes aller første næringspris. En fantastisk gründerbedrift, startet av brødrene Erik og Lars Sørby i Spydeberg i 2005. I dag i nytt, moderne bygg ved inngangen til Holtskogen næringspark like vest for Knapstad.

- Dette er en innovativ, nyskapende og framtidsrettet virksomhet. Ledelse og ansatte jobber for et grønnere næringsliv, og gjør seg positivt bemerket langt utenfor Indre Østfolds grenser. Det er viktig å skape nye arbeidsplasser i kommunen vår, det gjør denne bedriften, sier ordfører Saxe Frøshaug.

Formannskapet er jury for Næringsprisen, og ordfører hadde gleden av å overrekke prisen under dagens næringslivsfrokost i Askim kulturhus.

- Vinneren oppfyller alle kriteriene. Konseptene deres blir stadig mer relevante, som for eksempel ved å elektrifisere sine e-serier (maskinflåte), en pioner i grønn omstilling.

Nybygget i massivtre på Holtskogen et annet eksempel på satsingene. Solceller på taket sørger for egen energiforsyning sammen med jordvarme, og regnvann fra taket samles i tanker og brukes til vaske den store maskinparken. Og en stor mengde vannet derfra igjen gjenbrukes, avslutter Saxe Frøshaug.

Sørby utleie hadde i 2020 over 200 millioner kroner i omsetning, et driftsresultat på 10 prosent og 52 ansatte.

På bildet ser vi driftssjef Martin Authen, styreleder Erik Sørby og daglig leder Lars Sørby ta imot diplom, blomster og en gavesjekk på 20 000 kroner.

Gratulerer så mye!