Mysen tennisklubb fikk den første Ildsjelprisen

Indre Østfold kommune delte torsdag ut den første Ildsjelprisen. Prisen gikk til Mysen tennisklubb som de siste årene har gjennomført et helt unikt dugnadsprosjekt, ved i egen regi å bygge et racketsenter midt i Mysen by – med tilbud blant annet for tennis, badminton, padeltennis, bordtennis, bowls og andre aktiviteter.

Rett etter åpningen av hallen i september 2001, dro de gang med utendørsanlegg også – åpnet allerede i august i år.

- Mysen tennisklubb har lagt ned utallige dugnadstimer for å nå sitt mål. Det er lagt ned over 5 000 timer av medlemmene, Legger vi til planlegging og prosjektering, ville det vært høyere. Selve hallen har en kostnad på 21 millioner kroner, uten at klubben har tatt opp store lån, sier ordfører Saxe Frøshaug som delte ut prisen sammen med seksjonsleder frivillighet Margareth Aadalen.

Klubben tilbyr nå aktiviteter til et bredt publikum, og hallen er utvilsomt et viktig bidrag til folkehelsa i Indre Østfold. I samarbeid med kommuner, bedrifter, skoler, barnehager, institusjoner, enkeltpersoner, andre idrettslag og foreninger tilrettelegges tilbud etter behov.

Ordføreren la også til at ildsjelene sier de har lært mye om lokalpolitikk da de bygde hallen, men først og fremst om dugnad. Etter at hallen stod ferdig, er medlemstallet åttedoblet. Til tross for utfordringene som pandemien har gitt.

På bildet John G. Østereng og klubbens leder Roar Fundingsrud, sammen med Margareth Aadalen og Saxe Frøshaug.