Mange løftet blikket i forbindelse med Verdensdagen for psykisk helse

I uke 41 ble Verdensdagen for psykisk helse markert flere steder i kommunen. Årets tema er "Vi trenger hverandre. Løft blikket!"

Markering på aktivitetssentrene

PULS aktivitetshus fikk besøk av ordfører Saxe Frøshaug. Frøshaug snakket om viktigheten av å ha aktivitetshus som et sosialt fellesskap i kommunen for å opprettholde en god psykisk helse. Dag Ivar Belsvik, dirigent for Tenor skolekorps, spilte piano under markeringen. Trøgstad helselag sponset deltakerne på aktivitetshuset, slik at de kunne servere gratis varmrett fra kantinen til alle.

På Løvestad aktivitetshus ble det arrangert gratiskonsert med salg av kaffe, kaker og sveler. På Fellesskapet aktivitetssenter var det foredrag, konsert og salg av snitter, kaffe og kaker.

God stemning på ungdomsskolene

Ungdomsteamet, skolene og frivillige aktører sørget for at Verdensdagen ble markert på alle ungdomsskolene våre.

Det var veldig god stemning på alle skolene. Her ble det blant annet arrangert quiz med premier, holdt foredrag og servert vafler, sveler, boller og pølser.

Tusen takk til sanitetsforeningene i Spydeberg og Mysen, det lokale bygdekvinnelaget på Knapstad og Trøgstad Frivilligsentral som bidro til fine markeringer.