Lokale ungdommer lager logoen til Fortene

Lokale ungdommer lager logoen til Fortene

Elever ved Mysen videregående skole konkurrerer om å lage logoen til Fortene, et konsept der Høytorp og Trøgstad fort skal bli levende arenaer hvor opplevelser, opplysning og opplæring står i fokus.

Logokonkurranse

Fortene i kommunen skal utvikles og bli arenaer for opplevelser, opplysning og opplæring. Nå får konseptet endelig sin egen logo, takket være elever fra Mysen videregående skole. 

- Vi inviterte elever fra medier og kommunikasjon, og elever som har grafisk design som valgfag til å lage logoforslag. Oppgaven med å lage en logo ble gjennomført både som en skoleoppgave og som en konkurranse. Alle elevene leverte inn hvert sitt forslag, forteller prosjektansvarlig Åsmund Kobbevik. 

Juryering

Juryen har vurdert alle logoforslagene fra elevene, til sammen 66 forslag, og plukket ut de som går videre til finalen. 

- Juryen valgte ut fem forslag, som går videre til finalen. De fem elevene som gikk videre har bearbeidet sine logoer, under veiledning fra designer Rune Holter ved Spydeberg Reklamehus, forteller Kobbevik.

Vinneren blir offentliggjort 16. juni

De ferdige logoene blir presentert for ungdommens kommunestyre, før styringsgruppa for Fortene tar et endelig valg.

- Vinneren blir offentliggjort og får premie i kommunestyret 16. juni, sier Kobbevik, som gleder seg til å få en logo til Fortene.Medlemmer i juryen, fra venstre: Erik Unaas, Heidi Eriksson, Jon Erik Lierbemann, Hanne Westerveld Jensen, Hans Petter Ringstad, Erza Imeri, Kristoffer Holtskog Braadlie og Rune Holter.