Lokale ungdommer får vise forestillingen sin på nasjonal teaterfestival

En teatergruppe med lokale ungdommer fra Indre Østfold kulturskole skal vise forestillingen «For ung til å dø» på Det Norske Teatret i Oslo under teaterfestivalen Den Unge Scenen (DUS). De gikk helt til topps på den regionale DUS-festivalen.

Får vise forestilling på Det Norske Teatret

Skuespillerne i stykket er elever ved kulturskolen vår. Dette året er de med som deltakere i DUS  Den Unge Scene, en interesseorganisasjon som jobber for å fremme nivået på ungdomsteater i Norge. Stykket «For ung til å dø» er skrevet spesifikt for å kunne spilles og sees av ungdom.

Sammen med seks andre teatergrupper deltok de på den regionale DUS-festivalen som ble arrangert ved Østfold Internasjonale Teater i Fredrikstad i februar. Mandag 24. april ble det klart at våre lokale skuespillerspirer klatret helt til topps og får vise sin forestilling på Det Norske Teatret i Oslo.

Stykket er skrevet av dramatiker Amy Black Ndiaye og gruppas instruktør har vært Hanne Blekken, med assistanse fra Dina Valberg.

Her kan du lese mer om DUS i Østfold (Østfold Internasjonale teater)