Krevende værforhold for hjemmetjenesten

Vær- og føreforholdene vi har for tiden gjør det utfordrende for hjemmetjenesten i kommunen vår å komme seg fram til de som trenger det.

Vi går nå inn i en periode med sterk kulde, noe som kan være krevende for både de som har behov for hjelp og de som skal gi pleie og omsorg.

Vi har mange medarbeidere i sving, men vi oppfordrer de innbyggerne som har mulighet til å bidra med måking/strøing hos familiemedlemmer eller kjente som ikke kan gjøre dette selv.

Forsinkelser kan oppstå

Hjemmetjenestens medarbeidere gjør det de kan for å nå fram til innbyggerne, men det kan oppstå forsinkelser som gjør at de kommer senere enn avtalt. Ved forsinkelser er det nødvendig for hjemmetjenesten å prioritere de som trenger det mest, og dermed kan det bli en del som må vente. Det kan også skje at hjemmetjenesten må avlyse oppdrag. Dette skjer i så fall etter kontakt med tjenestemottaker og/eller pårørende. Vi understreker at liv og helse blir ivaretatt.