Klima Østfold-prisen til Indre Østfold kommune

Vi får prisen for 100 % gjenbruk av elektronisk utstyr. Vi deler prisen med Hafsrød skog i Halden.

Tildelt Klima Østfold-prisen 2022

Kommunen har inngått en avtale med leverandøren Atea om gjenbruk av alt elektronisk utstyr. Avtalen kalles 100 %-klubben, hvor vi forplikter oss til å gjenbruke og håndtere alt elektronisk utstyr.

I 2022 er målet vårt at 90 % av alt elektrisk utstyr skal gjenbrukes og resirkuleres. Fra starten av prosjektet i mai 2021 til og med februar 2022, har i overkant 1 200 enheter blitt levert til gjenbruk og resirkulering, og 35 PC-er har blitt reparert. 33 % av utstyret har blitt gjenbrukt av Atea og 67 % har gått til resirkulering.

I dag, 6. april, ble prosjektet belønnet med prisen årets beste kommunale klimatiltak i Østfold. Utdelingen fant sted på Inspiria Science Center i Sarpsborg.

Les mer om utdelingen