Indre Østfold kommunes vandreutstilling 2021

I 2020 var vandreutstillingen en del av Indre Østfold kommunes åpningsmarkering. Da var det innbyggerne som gjennom en fotokonkurranse bidro til å lage utstillingen i kategoriene «Mitt vakre hjemsted», «På kornet» og «Samhold». 350 bidrag kom inn, og vi plukket ut 15 flotte bilder som fikk vandre gjennom de tidligere fem kommunene.

I år har vi valgt en litt annen vinkling på utstillingen, og vi håper at publikum vil sette like stor pris på årets utstilling som vi har kalt «FRIHET»

Basert på året som har gått, er vi alle frarøvet en del av friheten vår. Årets vandreutstilling kommer fra mennesker som har blitt fratatt friheten av andre grunner enn pandemien. Hva er frihet for dem?

Gjennom noen måneder i 2021 har Indre Østfold fengsel, Phoenix Haga og Indre Østfold krisesenter bidratt med bilder til denne utstillingen. Og vi er stolte av å kunne presentere deres tanker og uttrykk her.

Så ønsker vi at du som publikum tar deg tid til ettertanke når du ser utstillingen. Hva er frihet for deg? Er du fri til å elske hvem du vil, til å tro på hva du vil, til å leve slik du ønsker?

Utstillingen åpnes offisielt 17. mai, og vil stå utenfor Kulturtorget i Mysen, før det flyttes videre til Skjønhaug, Askim, Spydeberg og Tomter

Utstillingen er produsert av seksjon kulturutvikling 2021.