Indre Østfold kommunes næringspris for 2023 er tildelt Norgesjord ved Tore D. Carlsen

Prisen ble utdelt 13. mars i Askim kulturhus.

Om vinneren

Prisvinneren er en fremtidsrettet og sirkulær produsent av ulike jordløsninger. De har utviklet et bredt og banebrytende utvalg av nye jord- og overvannsprodukter med utgangspunkt innen både naturjord og kompostjord, hvor mange andre råvarer setter jorda i et helt nytt helhetsperspektiv for kloden vår.

Prisvinneren er også banebrytende innen regnhøsting og SDV (sirkulær disponering av vann). Her har de egenutviklet flere høyteknologiske og digitale løsninger innen digitalisering av takvann og overvann. Stikkord her er sensorteknologi, solcelleteknologi og egenutviklet app-løsning.

Prisvinneren har skapt nye arbeidsplasser i Indre Østfold og satt kommunen og regionen på kartet for å fremme bærekraftig by- og landskapsutvikling.

Næringsprisen 2023 tildeles Norgesjord ved Tore D. Carlsen.

Vi gratulerer!

Utdeling av næringsprisen 2023 til Tore D. Carlsen - Klikk for stort bilde

Prisen på 20 000 kroner, diplom og blomster ble overrakt av ordfører Saxe Frøshaug under næringslivsfrokosten i Askim kulturhus.