Indre Østfold kommune skal snakke om helsevennlig stedsutvikling på klimatoppmøtet i Glasgow

Helsevennlig stedsutvikling og innovasjon i sosial bærekraft er temaet når Sunne kommuner og Indre Østfold kommune holder innlegg på klimatoppmøtet i Glasgow 2. november.

Indre Østfold er en av pilotkommunene som har testet verktøy Stedskompasset, som er den norske versjonen av det prisvinnende skotske verktøyet The Place Standard Tool.

Prosessveileder for innbyggerdialog i Indre Østfold kommune, Heidi Eriksson, skal presentere våre erfaringer og fortelle hvor viktig verktøy Stedskompasset er for å utvikle mer inkluderende, helsefremmende og sosialt bærekraftige lokalsamfunn.

Heidi representerer nettverket Sunne kommuner og Indre Østfold kommune. Du kan følge Heidis presentasjon på klimatoppmøtet på ettermiddagen den 2. november. Innlegget holdes digitalt, for å begrense klimaavtrykket i forbindelse med konferansen.

Du kan følge sendingen her

Hva er stedskompasset?

Ønsker du å vite mer om Stedskompasset og hvordan Indre Østfold kommune jobber med verktøyet, så finner du nyttig informasjon under Lokale verksteder og innbyggermedvirkning.

Les om Lokale verksteder – Stedskompasset

Heidi Eriksson presenterer Stedskompasset på et Lokalt verksted høsten 2020.