Gratulerer til tre nye Miljøfyrtårnbedrifter i Indre Østfold kommune

Nå har vi 54 miljøfyrtårnsertifiserte bedrifter i kommunen vår.

Før sommeren ble det levert ut enda tre Miljøfyrtårn til bedrifter i Indre Østfold kommune. Stadig flere små og store bedrifter ser verdien av å ha en miljøfyrtårnsertifisering.

Smarte verktøy

Miljøfyrtårn gir bedrifter smarte verktøy for å jobbe konkret med bærekraft innen områder som arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Bedriftene som sertifiseres får hjelp til å jobbe helhetlig, systematisk og langsiktig med tiltak som vil forbedre bedriftens miljøprestasjoner, redusere klimagassutslippene og bidra til en grønn fremtid.

Maskin og Utemiljø

Tore D. Carlsen og hans ledergruppe opplevde at det var en tidkrevende prosess å få all dokumentasjon rundt miljøfyrtårn på plass, innimellom alle andre gjøremål. Da firmaet ikke kunne levere et stort anbud på grunn av manglende miljøsertifisering, ansatte Maskin og Utemiljø en egen miljøfyrtårnansvarlig. - Da miljøfyrtårnansvarlig Per Kristian Brandsrud var på plass, var det relativt fort gjort å få miljøfyrtårnsertifikatet i boks, fortalte Carlsen under overrekkelsen.

Maskin og Utemiljø er en allsidig anleggsgartnerbedrift. De har også et eget butikkutsalg med det du trenger til ditt utemiljø. Maskin og Utemiljø har stort fokus på miljø og bærekraft og mener det er viktig å ta del i det grønne skiftet, med gode og bærekraftige løsninger.

Fargerike Mysen

Fargerike Mysen har også mottatt sitt Miljøfyrtårn. - Mye av jobben er å systematisere allerede eksisterende rutiner, forteller de ansatte ved Fargerike Mysen, som er fornøyde med å motta sitt miljøfyrtårnsertifikat.

Smaalenene Bygg

Jim Holm-Johansen, daglig leder i Smaalenene Bygg, tok imot Miljøfyrtårnet på vegne av bedriften. Smaalenene Bygg jobber kontinuerlig med å utvikle bedriften og har nå utarbeidet et miljøstyringssystem, som en del av arbeidet med å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.

Vi gratulerer de tre nye Miljøfyrtårnbedriftene!