Fredrik Sandvik fikk tildelt Indre Østfold kommunes idrettspris for 2023 i Askim kulturhus fredag 15. mars

I tillegg ble 12 idrettsutøvere hedret med blomster og diplom for sine særlig gode idrettsprestasjoner i fjor.

Om vinneren av idrettsprisen 2023

Fredrik Sandvik er 25 år og fra Knapstad. Han er en friidrettsatlet som i sin lange karriere, tross sin unge alder, har oppnådd oppsiktsvekkende god resultater på løpebanen. Han har vært medlem i Askim idrettsforening siden han var liten, men i 2020 tok han steget over til eliteklubben Ullensaker/Kisa.

Sommeren 2023 tok han sitt åttende NM-sølv i øvelsen 3000 meter hinder.

Fredriks sølvrekke

NM utendørs

2023: Sølv, 3000 meter hinder
2022: Sølv, 3000 meter hinder
2021: Sølv, 3000 meter hinder
2020: Sølv, 3000 meter hinder
2019: Sølv, 3000 meter hinder

NM innendørs

2022: Sølv, 1500 meter

NM terreng

2023: Sølv, kort løype (3 km)
2022: Sølv, kort løype (3 km)

Fredriks store mål i 2024 er OL-finale i Paris sommeren 2024.

Fredrik Sandvik er en flott representant for Indre Østfoldidretten i tillegg til at han også representerer Norge på en positiv måte.

Vi gratulerer!

Fredrik Sandvik - Klikk for stort bildeFredrik Sandvik fikk overrakt prisen under idrettsgallaen i Askim kulturhus fredag 15. mars.

Hedring av medaljevinnere

Indre Østfold kommune ønsker å hedre enkeltutøvere og lag som oppnår særlig gode idrettsprestasjoner, både for å takke utøverne for gode idrettsprestasjoner og for at de er gode forbilder og omdømmebyggere for kommunen vår.

Medaljevinnerne fikk overrakt blomster og diplom under idrettsgallaen fredag 15. mars.

Disse ble hedret

• Christian Lysenstøen, styrkeløft