Forsinkelse i bredbåndsutbyggingen i Båstadregionen

I forbindelse med bredbåndsutbyggingen i Båstadregionen, ser leverandøren HomeNet at framføringen av stamnettet langs fylkesvei 22 ikke vil la seg realisere som planlagt.

Leverandøren må derfor planlegge løsningen på nytt og må omprioritere ressursene sine i høst. Dette betyr at det blir en forsinkelse i gjennomføringen av prosjektet.

Det er nå planlagt ferdigstilling av området i løpet av midten av 2024. Det vil bli lagt ut informasjon om nærmere tidspunkt på HomeNets nettside når den nye planen er klar. HomeNet beklager dette sterkt, men vil samtidig forsikre de innbyggerne dette gjelder om at utbyggingen vil bli gjennomført og at hele Båstad skal få tilgang til fiberbasert bredbånd fra HomeNet.