Fagskolen i Viken vokser, også i Indre Østfold-regionen

Forrige uke var det strategimøte i Fredrikstad.

Indre Østfold Campus ble så smått startet for to år siden, basert på studiefag fra Fagskolen. I juni ble de første studentene på helse- og oppvekstfag uteksaminert. Dette semesteret er fire klasser i gang, med til sammen omtrent 50 studenter. Ambisjonen er flere fag, også tekniske fag og ledelsesfag, i framtiden. Nettopp dette var hovedtema på samlingen, der det også var mulighet til å se og teste de moderne undervisningslokalene i Fredrikstad, ikke minst SIM-laben for studenter innen sykepleie- og helsefag.

Fleksible studieordninger

Indre Østfold Campus er et av åtte studiesteder i Fagskolen Viken. Fagskolen har fleksible studieordninger, tilpasset familie- og arbeidssituasjon. Studieavgiften er gratis og alle får verdifulle studiepoeng, i tillegg til verdifull kompetanse for seg selv og egen arbeidsplass.

I tillegg kommer det etter hvert studier i regi av Høgskolen i Østfold. Høsten 2024 starter et 3-årig bachelorstudie i sykepleie på Indre Østfold Campus i Mysen. Det blir en ny milepæl og et historisk gjennombrudd for initiativkommunene Indre Østfold, Marker, Rakkestad og Skiptvet.

Ordfører Saxe Frøshaug og Karoline Fjeldstad (ordfører i Rakkestad) tester medielaben sammen med prorektor Ketil Solbakke.