Få boka levert hjem

Visste du at du kan låne bøker selv om du ikke har mulighet til å komme til biblioteket? Våre biblioteker samarbeider med frivilligsentralene i kommunen, slik at du kan få lånebøker på døra.

Vi ønsker alle velkommen til våre innbyggertorg og bibliotek i Askim, Mysen, Skjønhaug, Spydeberg og Tomter. Innbyggertorg og bibliotek er innbyggernes møteplass for informasjon og opplevelser. Det kan likevel være grunner til at du ikke kan besøke bibliotekene.

- Indre Østfold kommune ønsker at alle som bor her skal ha like muligheter, derfor tilbyr vi hjemlevering av bøker for de som av ulike årsaker ikke kan komme selv, sier biblioteksjef Elin Brandsrud.

Lån så mange du vil

Det er ingen begrensninger for hvor mange bøker du kan få levert hjem, men det er ikke sikkert bøkene du ønsker er tilgjengelig akkurat når du vil låne dem.

- Dersom boka ikke er tilgjengelig blir du satt på venteliste. Du får en melding fra biblioteket når den er tilgjengelig. Da kan du kontakte oss for hjemlevering, sier Brandsrud.

Bestill bøker hjem

Det er to måter å bestille bøker hjem på:

• Du kan logge deg på Min bibliotekside og bestille selv. Hvis du velger denne måten får du en melding fra biblioteket når boken er tilgjengelig. Du tar kontakt med oss for hjemlevering.
  • Du kan sende en e-post til ib@io.kommune.no. Hvis du velger denne måten må du oppgi tittel/forfatter, ditt navn, bibliotekavdeling og når du vil få boken levert.

Hvis du eller noen andre ikke har mulighet til å levere bøkene i bibliotekets åpningstid, har alle bibliotekene innleveringskasse på utsiden. Hvis du ikke har anledning til dette, ta kontakt med oss for å avtale når vi kan hente boka.