Erik Bråthen er ansatt som ny direktør for Oppvekst i Indre Østfold kommune

Erik Bråthen (52) fra Askim er ansatt i stillingen som direktør for Oppvekst. Erik kommer fra stillingen som direktør for Oppvekst i Sarpsborg kommune og har lang erfaring fra ulike lederstillinger i offentlig sektor.

Han har tidligere blant annet jobbet som fylkesdirektør og skole- og fagopplæringssjef i Østfold fylkeskommune, og som rektor ved Askim videregående skole.

- Vi er veldig glade for å få Erik Bråthen med på laget når Synnøve Rambek går av med pensjon våren 2024. Bråthen er en dyktig leder med stort engasjement for barn og unge, samtidig som han er opptatt av å bidra til utviklingen av hele Indre Østfold kommune. Erik vil begynne i stillingen i månedsskiftet mars/april i 2024, sier kommunedirektør Wenche Folberg.

Erik Bråthen sier han ser fram til å bidra inn i utviklingen av den «nye» kommunen, og til å bli kjent med alle de dyktige og dedikerte medarbeiderne i kommunalområdet.