Elever på Mortenstua løp til inntekt for TV-aksjonen 2022

Torsdag 20. oktober var det igjen klart for sponsorløp på Mortenstua skole. Pengene elevene løp inn går til Leger uten grensers arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest.

God stemning

Det var en sporty gjeng med elever som møtte opp utenfor Pennestrøket for å gjenta suksessen fra i fjor, nemlig å løpe inn mest mulig penger til inntekt for TV-aksjonen.

Varaordfører Kathrine Hestø Hansen sto for den offisielle åpningen av årets sponsorløp før det var klart for oppvarming.

Elevene Mattis og Elias var oppvarmingsansvarlige, og sørget for at alle ble gode og varme før start. Deltakerne varmet opp til sangen "Hode, skulder, kne og tå" og BlimE-sangen. Stemningen var veldig god, og alle var klare til å gjøre en innsats.

Løp mange runder

Det var satt opp et start-banner og laget en runde i skolegården, som elevene skulle løpe så mange ganger de ville i løpet av ti minutter.

Startsignalet gikk akkurat klokken ti, og elevene løp runder på runder. Hver runde elevene løp ble registrert på løpekort, som de hadde rundt halsen.

Varaordføreren heiet fram elevene fra sidelinjen, sammen med flere andre tilskuere.

- Jeg kjempeimponert over innsatsen til elevene. De viser stor glede over å kunne bidra til en viktig sak, sier Hestø Hansen.

Saft, frukt og diplom

Etter løpet fikk alle elevene saft og frukt, før de fikk utdelt diplom som takk for innsatsen. Allerede fredag morgen var det kommet inn 5 310 kroner fra løpet.