Demenskoret «Optimisten» starter opp igjen onsdag 23. august

Koret er et kostnadsfritt og tilrettelagt tilbud til alle med demens som er bosatt i Indre Østfold kommune.

Første korøvelse er onsdag 23. august kl. 14.00 på Løkentunet i Askim.

Tid og sted

Hver onsdag kl. 14.00-15.30. Oppmøte ved flygelet på Løkentunet, Løkenveien 16 i Askim.

Korøvelsen varer i omtrent 45 minutter, og det er pårørendekafé mens øvingen pågår. Pårørende/venn må følge til og fra øvelsen. Det blir felles kaffeprat etter korøvelsen.

Hvem kan delta?

Koret er for alle med demens som liker å synge. De som er involvert i koret har god kunnskap og erfaring med demens og musikk.

Musikalsk ansvarlig og dirigent er Kjersti Karlsrud, musikkterapeut ved Indre Østfold kulturskole. Pianist er Ingvald Minge.

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål eller ønsker å delta, ta kontakt med Linda Tendeland som er demenskoordinator i Indre Østfold kommune.

E-post: linda.tendeland@io.kommune.no

En mann og tre kvinner. Foto. - Klikk for stort bildeDe frivilliges bidrag inn i koret er viktig. Fra venstre: Olav Trettenes (frivillig), Eli Trettenes (frivillig), Elisabeth Gustavson (frivillig) og Kjersti Karslrud (dirigent).