Askim Frivilligsentral får 200 000 kroner til integrering av ukrainske flyktninger

De har fått tilskudd fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) til et prosjekt som skal gi flyktningene en god start i kommunen.

Askim Frivilligsentral har søkt om støttet til prosjekt Kontaktfamilier. Nå har de fått 200 000 kroner av IMDi, penger som kommer våre ukrainske innbyggere til gode.

Hva er kontaktfamilier?

Det er frivillige familier som ønsker å bidra til at ukrainske flyktninger får en god start i kommunen vår. Kontaktfamilier skal bidra til at flyktningene, som er eller skal bli bosatt, blir bedre kjent med lokalsamfunnet. Kontaktfamiliene skal for eksempel introdusere dem for fritidsaktiviteter, friluftsliv og kultur. De skal også bidra til å skape trygghet og gode dager for flyktningene.

Integreringsarbeid

Askim Frivilligsentral søkte om ekstraordinært tilskudd for integreringsarbeid i regi av frivillige organisasjoner. Denne uken ble det klart at de får pengene de søkte om. Gratulerer med tildelingen til det viktige integreringsarbeidet.