Årets vinner av julesang- og musikkvideokonkurransen

I år, som i fjor, har kommunen hatt gående en konkurranse om å skrive årets fineste julesang fra Indre Østfold.

Årets vinner av julesang- og musikkvideokonkurransen er Marie Sagli Sivertsen.

Marie er 26 år og har vokst opp i Askim. Etter syv år med musikkstudier i Oslo, har hun nå flyttet tilbake. Hun er for øvrig fortsatt student, og studerer nå siste året av masterstudiet i musikkterapi. Ved siden av studiet jobber hun som musiker, og sang-/pianolærer.

Marie har skrevet sanger og sunget siden hun var liten, men de siste årene har det blitt mest arrangering og formidling av andres tekster. Kommunens julesangkonkurranse satte på ny i gang låtskriveren i henne. Hun har en forkjærlighet for norske tekster og gjerne sanger i moll. Inspirasjonen finner hun i en god kopp kaffe, i de forskjellige nyansene av høst, skiftende årstider og mennesker hun møter.

Julesangen blir å høre fredag før første søndag i advent, og når julekalenderen åpnes 1. desember, publiseres Indre Østfolds nye julesangvideo.