16,9 millioner kroner i bredbåndtilskudd i 2023

Indre Østfold kommune har fått 16 870 500 millioner kroner til utbygging av bredbånd fra Kommunal- og distriksdepartementet.

Gode nyheter

Nkom-midlene (offentlig støtte til bredbåndsutbygging) vi nå har fått skal gå til utbygging av bredbånd i Elvestad, Ligotveien, Lyseren, Mønster, Nedre Gudim, Tenor og Trømborg.

- Dette er gode nyheter og gjør at vi kan holde fremdriftsplanen vår for utbygging av bredbånd i Indre Østfold kommune. God bredbåndstilgang er blitt en avgjørende faktor for å bo og drive næring, og det er derfor viktig forutsetning for å utvikle hele kommunen, sier ordfører Saxe Frøshaug.

IØK fikk mest

Med nesten 16,9 millioner kroner i tildeling er vi den kommunen i hele Viken som har fått mest i denne tildelingsrunden.

- Pengene skal gå til utbyggingsprosjekter som ikke er kommersielt lønnsomme og vil gi 420 nye husstander og 35 nye bedrifter mulighet til å knytte seg til bredbånd, sier Frøshaug.

- Kommunestyret i Indre Østfold har en vedtatt målsetting om at alle husstander i kommunen skal kunne kople seg på bredbånd. Sammen med de midlene som kommunen selv har avsatt til bredbåndutbygging, så innebærer tildelingen at vi nå ligger i svært god rute til å nå målsettingen vår, avslutter ordføreren.