Nettverk for ernæring med ressursdokument for god ernæringspraksis

USHT Viken (Østfold) har på oppdrag fra Statsforvalteren (tidligere Fylkesmannen) etablert et nettverk i ernæring for risikoutsatte grupper. Målgruppen for nettverket er de ulike tjenesteområdene hjemmetjeneste, sykehjem, helsehus, tjenester til personer med funksjonshemming, rus og psykiatri.

Nettverket har etablert en programkomité som har laget et ressursdokument for god ernæringspraksis i kommunehelsetjenesten. Dokumentet gir leser enkel tilgang til aktuelle veiledere, råd og ulike tiltakspakker.

Ressursdokumentet åpnes i nytt vindu. (PDF, 702 kB)

Programkomiteen vil sette opp fagdager/webinarer/seminarer basert på kommunenes aktuelle behov for kunnskap og veiledning for å utdype kunnskap innen ernæring eller rett og slett og komme i gang med systematisk ernæringsarbeid i helsetjenestene.

Vi ønsker derfor tilbakemelding fra ledere/fagledere/nettverkskontakter om tema for fagdager/webinar. USHT Viken (Østfold) vil også kunne tilby læringsnettverk innen forebygging av ernæringssvikt for risikoutsatte grupper.

Tilbakemeldinger (aktuelle temaer for fagdager mv) ønskes innen 3. juli til rådgiver i USHT og leder av programkomitéen Wenche E. Hammer.