Gratulerer med gjev pris!

Torsdag markerte kommunestyret den gjeve prisen som Bamsrudlåven gårdsis mottok fra Det Norske Måltid.

I januar mottok Bamsrudlåven gårdsis prisen «årets grønne fordel» med produktet bjørnebærsorbet.

Prisen deles ut av Det Norske Måltid. Dette en årlig kåring av de beste norske drikke- og matprodukter som arrangeres i Stavanger.

I juryens begrunnelse står det:
"Vinneren har en lekker og gjenkjennbar emballasje med tydelig designprofil og god historieformidling. Lukten er særegen, og smaken er godt balansert. Vinnerproduktet har god munnfølelse og en herlig konsistens. Råvarene er hentet fra lokale produsenter og fra egen gård – vinneren er en fargerik og delikat smaksopplevelse som smelter på tungen".

Flere priser til Indre Østfold

Fra Spydeberg deltok Sandem Gård – kjekjøtt av ypperste klasse ved Thale og Geir Hoff med kjelår, økologisk boergeit i kategorien årets kjøtt. De ble kåret til topp tre av Det Norske Måltid.

Gratulerer så mye, og takk for at dere setter næringsvirksomheten i Indre Østfold kommune høyt på kartet.