Dagsenter for hjemmeboende eldre og hjemmeboende personer med demens

Indre Østfold kommune har tilrettelagte dagaktivitetstilbud for hjemmeboende eldre personer og hjemmeboende personer med kognitiv svikt/demens, som bor eller oppholder seg i kommunen. Tjenesten er søknadspliktig.

Hva inneholder tilbudet?

Vi er godt sammensatte team med ulike fagbakgrunner som jobber i våre dagsentre. Fokusområder er ernæring og aktivitet. Målsettingen er å aktivisere, stimulere, gi gode opplevelser og meningsfulle hverdager for personene som bruker tjenesten. Det kan samtidig være avlastning for de nærmeste for omsorgsoppgaver på dagtid, og det kan forebygge/utsette behov for heldøgnsomsorg.

Våre tilbud omfatter ulike aktiviteter og sosialt samvær i forhold til funksjonsnivå og næringsrike måltider. Vi har transport ved hvert senter. Vi har plass til ulikt antall personer i de ulike dagsentrene, og åpningstider er noe forskjellige. Du får servert frokost og middag.

Hva koster dagaktivitetstilbudet?

Kommunen følger statens satser for dagopphold.

Transport kr 42 per dag.

Våre dagsentre finner du her:

• Dagsenter for eldre personer ved Hobøl bo- og behandlingssenter, Hobøl
  • Dagsenter for eldre personer og personer med demens ved Grinitun, Spydeberg
  • Dagsenter for personer med demens ved Kirkegata 14, Askim
  • Dagsenter for eldre personer ved Kirkegata 14, Askim
  • Dagsenter for yngre personer med demens Inn på tunet, Bredeg gård, Trøgstad
  • Dagsenter for personer med demens ved Edwin Ruuds omsorgssenter, Eidsberg
  • Dagsenter for personer med demens på Trøgstad bo -og servicesenter, Skjønhaug

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål vedrørende tjenesten og søknad om plass, kan du kontakte koordinering og inntak, ring sentralbordet i kommunene telefon 69 68 10 00.

Slik søker du

Du kan søke digitalt via dette skjemaet

Eller du kan skrive ut et papirskjema ved å trykke på lenken under:

Søknadsskjema for utskrift (PDF, 174 kB)

Du får også søknadsskjema ved å henvende deg til et av våre fem innbyggertorg i kommunen, ved å ta kontakt på telefon 69 68 10 00.