Alle ledige stillinger i Indre Østfold kommune lyses ut på Jobbnorge. Dette gjelder utlysninger av både faste og midlertidige stillinger.
Se alle våre ledige stillinger her
Vi er alltid på jakt etter dyktige kandidater til våre team. Finner du ikke en konkret stilling du ønsker å søke på, kan du registrere deg via “åpen søknad”. Vi tar dessverre ikke imot søknader på papir eller e-post, og søknaden din må derfor leveres via Jobbnorge.
Dersom du ikke har tilgang til PC kan du benytte deg av en publikums-PC på et av våre fem innbyggertorg og bibliotek.
Spydeberg innbyggertorg og bibliotek er et av fem innbyggertorg og bibliotek i Indre Østfold kommune.Slik søker du på drømmejobben hos oss
Gode råd for en vellykket søknad:
- Les godt gjennom stillingsutlysningen og skriv en søknad som forklarer hvorfor nettopp du passer til akkurat denne jobben. Bruk god tid på søknaden, og gjør det tydelig hvorfor du matcher kvalifikasjonene og egenskapene listet opp i vår stillingsutlysning. Husk å inkludere gode referanser i søknaden din.
- Last opp alle aktuelle vedlegg i Jobbnorge. Dette er vedlegg som vitnemål, attester, tjenestebevis og fødselsattest for barn om du har det. Dette sikrer at du får riktig lønn, lønnsansiennitet og stillingskode dersom du får tilbud om jobb. Vitnemål fra utdanning i andre land må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT, nå HK-dir).
- Skulle det oppstå problemer ved utfylling av den elektroniske søknaden, som for eksempel ved opplasting av vedlegg, kan du kontakte Jobbnorge på telefon 75 54 22 20.
- Når søknadsfristen for den gjeldende stillingsutlysningen går ut, kontakter vi de aktuelle søkerne via Jobbnorge for å avtale tid for et intervju.
- Hvis du ikke er aktuell for stillingen får du tilsendt et avslagsbrev på e-post. Vi oppfordrer deg likevel til å søke på andre stillinger du er kvalifisert for – det kan hende at det er akkurat deg vi ser etter neste gang!

Slik foregår rekrutteringsprosessen
Vi ønsker alltid å gjennomføre en effektiv og godt strukturert rekrutteringsprosess for å sikre en positiv opplevelse for deg som søker. Dette innebærer klare forventninger, raske tilbakemeldinger og god kommunikasjon gjennom hele forløpet.
Her får du nærmere informasjon om de ulike stegene i rekrutteringsprosessen.
Når søknadsfristen på stillinger er utløpt, kontakter vi aktuelle kandidater for å avtale tid for intervju. Dersom du er aktuell og blir kalt inn til intervju vil du få møte både leder og tillitsvalgt på selve intervjuet. Vi anbefaler at du forbereder deg godt til intervjuet, og stiller spørsmål slik at du får informasjon om det som er viktig for deg.
I noen rekrutteringsprosesser er det behov for andregangsintervju. Disse foregår på samme måte som førstegangsintervjuet, men i noen tilfeller vil du for eksempel måtte løse en caseoppgave slik at vi kan bli enda bedre kjent med deg.
Når intervjuene er gjennomført ringer vi referansene dine. Det er en fordel at de du har satt opp som referanser vet om det, slik at de er forberedt på å bli oppringt av oss. Vi ønsker helst at du oppgir nåværende eller tidligere ledere som referanse.
Kandidaten som er best egnet vil bli innstilt som nummer én til stillingen. Hvis dette er deg, får du tilbud om jobb ved at du får tilsendt en arbeidsavtale på e-post for gjennomlesing og signering.
I arbeidsavtalen finner du viktig informasjon som stillingsstørrelse, arbeidssted og lønn. Hvis du har spørsmål til det som står i arbeidsavtalen, kan du ta kontakt med leder eller tillitsvalgt før du signerer.
Signering foregår digitalt. Hvis du ikke finner arbeidsavtalen i innboksen din, kan du logge inn på Postens signeringstjeneste her.
Nyttig å vite
Når du søker jobb hos oss, er det noen viktige regler og prosedyrer det kan være nyttig å kjenne til.
For enkelte stillinger kreves det politiattest før oppstart. Ansettelsesprosesser i kommunen følger kvalifikasjonsprinsippet, som sikrer at den best egnede kandidaten blir valgt. I tillegg er søkerlister i offentlig sektor som hovedregel offentlige, med få unntak. Under finner du mer informasjon om hvert av disse temaene.
Dersom du har søkt på og fått tilbud om jobb i eksempelvis helsesektor, skole, barnehage eller barnevern, vil det være krav om fremvisning av gyldig politiattest før du kan tiltre i stillingen. Politiattesten søker du enkelt om hos politiet etter at du har fått formålsattest av oss.
Du kan lese mer om politiattest her.
I Indre Østfold kommune følger vi kvalifikasjonsprinsippet når vi rekrutterer nye medarbeidere og ledere.
Dette gjør vi for å sikre at vi rekrutterer den best kvalifiserte kandidaten. Hvilke kvalifikasjoner du må oppfylle for å være aktuell for en stilling vil du kunne lese i stillingsannonsen.
Vi legger vekt på at utdanningen din, tidligere erfaring og personlig egnethet samsvarer med de oppgavene som skal utføres i den aktuelle stillingen.
En offentlig søkerliste er en liste over alle de som har søkt på en stilling i offentlig sektor. Offentlig søkerliste inneholder informasjon om søkernes navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune.
Hvorfor har vi offentlige søkerlister?
Formålet med den offentlige søkerlisten er å sikre åpenhet og styrke tilliten i alle ansettelsesprosesser. Alle som søker jobb hos oss vil derfor havne på en slik liste.
Du kan søke om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, men det er svært få grunner som godkjennes. At din nåværende arbeidsplass ikke vet at du søker jobb er eksempelvis ikke en grunn som gjør at du blir unntatt offentlig søkerliste.
Du vil bli varslet dersom ditt ønske om å bli unntatt offentlighet ikke kan imøtekommes – og du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.
Du kan lese mer om offentlige søkerlister og unntak fra disse på Sivilombudets hjemmesider.
Lurer du på noe?
Du kan alltid kontakte oss om du har spørsmål. Send oss en e-post på post@io.kommune.no eller ring oss på telefon 69 68 10 00.
Du kan også følge oss på våre sosiale medier, eller i innbyggerappen vår:
Facebook
LinkedIn
Innbyggerapp