Seniorkafé viktig for sosial kontakt

Annenhver torsdag er det seniorkafé på Skjønhaug innbyggertorg og bibliotek.

Sosial kontakt

Seniorkafé er et gratis tilbud til den eldre garde i kommunen. Annenhver torsdag klokka 14.00 er det underholdning og servering av kaffe og vafler. Tilbudet er et samarbeid med frivilligsentralen.

- Mange syns det er fint at de kan komme og være sosiale, sier Gro Borger ved Skjønhaug innbyggertorg og bibliotek.

Høydepunkt

Seniorene gleder seg til partallsukene når det er seniorkafé. De som bruker tilbudet sier det er uforpliktende og enkelt å komme dit. De koser seg sammen med kjente, og andre de kanskje ikke ser så ofte.

- Det er flott at det er noe for oss, sier noen av damene som bruker tilbudet.

Første seniorkafé etter sommerferien er 25. august.

Andre seniortilbud

Alle arrangementer på våre innbyggertorg og bibliotek (IB) er gratis og åpent for alle.

- Bok og kaffe, Strikk og lytt, forfatterbesøk og foredrag er bare noen eksempler på arrangementer vi har, sier biblioteksjef Elin Brandsrud.

IBene samarbeider med lag og foreninger for å tilby et variert og spennende program til blant andre eldre.

- Vi har datastue, et tilbud til de som vil komme i gang med data. Dette er for alle pensjonister i kommunen. Det er et samarbeid vi har med lokale pensjonistforeninger og Seniornett, sier Brandsrud.

På IBene arrangeres det også konserter gjennom den kulturelle spaserstokken.

Her finner du kalenderen for arrangementer