Får du regningen på kommunale avgifter på Vipps, eller er det vanskelig å finne fakturagrunnlaget?

Vipps

Er et tilbud for de som har sagt ja til å motta faktura på Vipps, og mange med eFaktura får automatisk faktura på Vipps.

Vi merker at det er mange som ikke har aktivt opprettet avtale om eFaktura/Vipps, men som allikevel får regningen på Vipps. Dette skyldes at det i fjor vår var mulig å si «Ja takk til alle» på Vipps som automatisk lagde eFaktura-avtale med alle som tilbød faktura på eFaktura. Dette var en feil, og litt for dårlig forklart i Vipps, slik at mange ikke skjønte hva de sa ja til.

Her kan du se en kort film om hvordan Vipps og eFaktura fungerer

Fakturagrunnlag

Du kan selv finne fakturagrunnlaget ved å logge inn på vår innsynsløsning «Mine Faktura», eller ta kontakt med oss på e-post fakturering@io.kommune.no eller på telefon 69 68 10 00, så vil vi hjelpe deg over telefon. Våre åpningstider er mandag-fredag kl. 08.00-15.30.

Har du fått eFaktura/Vipps har du også mottatt kopi i din nettbank.

Informasjon om «Min faktura» finner du her

Spørsmål og svar

Her finner du flere spørsmål og svar på kommunale avgifter, vannmåler og eFaktura på Vipps