Det vil lønne seg for de fleste å ha vannmåler

For de aller fleste husstander vil det lønne seg å montere vannmåler. Bruk av vannmåler er vanlig i store deler av Indre Østfold, men i Askim er det mange boliger uten vannmåler.

Vannmåleren er dekket av vann-avgiften din og du får denne derfor kostnadsfritt, men du må selv betale for monteringen. Kommunen vil inngå avtale med en eller flere rørleggere om en fastpris på dette. Dette arbeidet vil antakelig starte over sommeren.

Det er imidlertid ingen ting i veien for at du tar kontakt med en rørlegger og installerer vannmåler allerede nå. Dersom dere er få personer som bor i et stort hus, vil dette trolig lønne seg.

Kontakt i tilfelle din lokale rørlegger. De henter da vannmåler på innbyggertorget og monterer. Du betaler som sagt for monteringen, men ikke for selve måleren.

Mer informasjon om vannmålere finner du her

Spørsmål og svar

Her finner du flere spørsmål og svar på kommunale avgifter, vannmåler og eFaktura på Vipps